LCHF Falsk morotskaka

Kakan:
 
3 ägg
1 dl sukrin mellis
3 msk stevia strö
1,5 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
1 msk kanel
0,75 dl grädde
75 g smält smör
 
Frosting
 
60 g mjukt smör
100 g creme cheese
0,5 dl sukrin mellis
3 msk stevia strö
några droppar citronsaft
 
Gör såhär:
 
Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Vispa ägg och stevia strön poröst.Tillsätt sedan resten av ingredienserna och vispa til en jämn smet. Häll i smeten i en form med avtagbara kanter. Strö över lite flagad mandel om ni vill, jag gjorde det. Grädda i 18-20 min o låt sedan stå o svalna.
 
Häll i alla ingredienser till frostingen i en skål och vispa med elvispen för att få en jämn smet. Bred över frostingen på kakan när den svalnat o ställ sen in hela kakan i kylen för att få stå o stelna i ca 20 min, sen är det bara att äta o njuta! :)
 
Såååå god!!! Dock kan man nog minska ner stevia strön till max hälften skulle jag tro. Nästa gång jag gör den så ska jag testa att bara ha i 1 msk stevia strö ist. Blev som mkt knaster med allt det sockret. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback