Skotertur

I morse började dagen väldigt tidigt för oss, iaf för mig som är ovan "tidiga" mornar. T tog skotern ut till Helgum o jag tog bilen, o tur var väl de!
Vid 10 tiden hade ett stort gäng samlats utanför Patrik o Linda så vi drog iväg till skoterträffen i Hammarstrand, väl där så hade våran skoter börjat krångla redan. Efter att vi minglat runt bland folket så bestämde vi oss för att åka upp på Utskovet och grilla o göra mat. Redan där var planeringen inte allt för bra, när vi började klättra uppför berget så var det träd som hängde för o vi blev stående ett tag, sen hade en stor gran fallit över leden så då fick killarna gasa o dra över alla skotrar, vår skoter hade bestämt sig för att sluta gå på tomgång o baktända. När jag pulsat förbi trädet i den djupa snön så trodde vi alla att nu är de bara över en knix så är vi uppe, så lätt var de inte! Bara några meter upp från trädet så körde folk fast, många skotrar på rad i en brant o lååååång backe med snö upp till mina lår.. En efter en fick dom upp skotrarna o sist var ju såklart vi, sämst före då alla redan slirat upp o gjort stora hål i leden, så tillslut fick killarna upp vår skoter. Så då var det bara att börja pulsa i den evighetslånga branta backen, jag trodde att jag skulle dö där ett tag :P Men tillslut så kom jag o de andra upp. Så några hundra meter till på skotern så var vi framme vid vindskyddet där det lagades mat o blev massa mys o skoteråkning för endel som blev regält fastkörda :P Även en Tobbe flög ur vägen för en skoter som lyckades ta sig upp, var nog dagens höjdpunkt, haha!
Påvägen hem så åkte jag med Tobbe W nedför o enbit på lägdorna sen dog vår skoter, helt jävla stendöd så vi sa till alla dom andra som stått ut med vår skitskoter hela dagen att fortsätta färden. Så T ringde min älskade pappa som kom med bil o släp så vi kunde få hem skotern o oss. Det har bara krånglats o jävlats med den där skotern ända sedan vi fick den så de känns som att de inte är ödet att vi ska ha just den skotern..
Men i övrigt har det  varit en supermysig dag med massa fina vänner! :)


Förstår inte varför du inte vill hänga med mig gullet ;)

2012-01-18 // 13:50:45

Hörrö, dax för en update? ;) Och gullet, jag kan hålla om dig så du törs rida:P

2012-01-21 // 19:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback