LCHF - Tacogratäng

Igår gjorde jag som sagt tacogratäng o denna gång efter Katrin Zytomierskas bok. Den vart riktigt god men jag föredrar nog den "vanliga" som går minst lika bra att göra enligt LCHF.
.
Här kommer receptet för 4 personer:
.
.
500g köttfärs
1 hackad gul lök
tacokrydda utan glutamat, alt 1 påse tacokrydda
2 dl vatten
200g philadelphiaost
200g creme fraiche
1 hackad paprika
ca 3 dl riven ost
.
.
Bryn kött o lök. Tillsätt kryddblandningen o vatten. Låt puttra. Bred ut philadelphian i en ugnsform o bred creme fraichen över. häll över köttfärsen o toppa med hackad paprika o riven ost.
Jag hade i en burk tacosås ist för krydda o även typ ½ dl jalapenos.
Sen satte jag in den i ugnen på 200 grader i 15 min, vilket man inte ska göra enligt receptet men jag tycker de är godare så, även så saknade jag purjolök som jag brukar ha under osten.


Haha, jag rekomenderar inte att kliva på den vågen.

Det är döden för självförtoendet! ;)

Ska vi ses snart göllet?

2012-01-12 // 14:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback