Lchf-Nutella

Oj oj oj vad gott det blev!! Efter många om o men med skalning av hasselnötterna så blev det tillslut super bra!!
Men vart kan jag köpa skalade hasselnötter??? 
Här är receptet som jag hittade i en annan blogg. :)
 

LCHF - Nutella

175 gram hasselnötter utan skal
ca 4½ - 5 ½ msk Stevia strö (efter smak)
ca 2 ½- 3 msk kakao 
ca 15 - 20 gram kokosolja
1 krm vaniljpulver

 

Mixa nötterna i en matberedare/mixer (jag använde mig av en stavmixer och mixar lite i taget) tills det blir till lite av en massa. Tillsätt kakao, sötning efter smak, kokosolja och vaniljpulver och mixa tills allt blandas till en "röra". Tillsätt mer kokosolja om du vill ha en mindre tjock nutella. Smaka av och känn om det smakar som du vill!

   Mums!!!



Vilken kokosolja använder du och vart får du tag på den? :)

Svar: Hej klara!Jag använder en kokosolja som är på burk. Köper den på Life för 99:-
Är en burk som är brun o grön på etiketten har jag för mig :P
Katarina

2012-10-14 // 12:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback