LCHF - Lasagne

Jag överträffade mina vildaste fantasier. Såg recept i en tidning på lchf lasagneplattor, gjorde dom o orkade inte följa receptet för hur köttfärsen skulle lagas till, så jag slängde ihop lite allt möjligt!
 
400g köttfärs
½ gul lök
1 burk passerade tomater
1 stor vitlöksklyfta
1 liten burk skivade champinjoner
½ dl creme fraich
salt
vitpeppar
svartpeppar
basilika
paprikakrydda
curry
(tror det var allt?)
 
gjorde som en vanlig köttfärssås och sen varvade jag det med lasagne plattorna samt att jag la riven ost mellan varje lager o sen självklart uppe på. in i ugnen i ca 10-15 min i 225 grader.
Kolla på osten, hur färgen ser ut. När den fått lite färg är den klar.
 
Plattorna gjorde jag på:
2 ägg
75g färskost
1/4 dl fiberhusk
½ krm salt
 
detta är en halv satts, plattorna alltså. 
vispa äggen pösiga o tillsätt sen resten av ingredienserna. låt stå nån minut o vispa sen igen. lägg smeten på ett bakplåtspapper och lägg ett inoljat bakplåtspapper över så du enkelt kan kavla ut degen, när den täcker hela/halva (beroende på om du gjort en hel eller halv satts) så är den lagomt tjock. låt papperet ligga kvar och sätt in den i ugnen 10 min på 175 grader. Jag skar ut 4 rutor så de blev 4 lager på min lilla lasagne.
 
Jag åt en tredjedel och vart mätt på det så nu har jag 2 matlådor med lasagne, mums!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback