LCHF Scones/Tekakor

Nu ikväll så bakade jag bröd, fy tusan så fantastiskt gott det blev!!!! Dom blev väldigt små men vad gör det?! Fick ut att varje "bulle" var 1,9 kolhydrater. Det är dom värda kan jag säga!! Jag testade att göra små bollar av degen o även platta ut dom, kan rekomendera er att platta ut dom. Dessa kommer jag göra ofta så det alltid finns i frysen, ska även testa ett annat bröd i morgon om jag har tid, vi ska börja renovera köket i morgon så jag vet inte hur bra tillgång jag kommer ha till spisen...
.
.
Ingredienser:
4 dl sojamjöl, Risenta
1 dl pofiber
1,5 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
75 gram smör
2 dl filmjölk
1,5 dl linfrön


Gör så här
Brödet innehåller ca 1.9 gram kolhydrater per skiva och med hjälp av sojamjölet blir det också väldigt proteinrikt!

Sätt ugnen på 200grader

Blanda alla torringredienser i en bunke och rör om. Skär margarinet i fyrkanter och knåda i margarinet mjölblandningen.

Tillsätt till sist filmjölken och knåda noggrant.

Forma degen till små bullar och lägg på bakplåtspapper eller tryck ut dom till platta tekakor. Grädda i ugnen ca 10min.
.
.
Såååååå goda!!!


Du skrev "fantastiskt" ;) Jag har smittat av mig på dig!! Wiiie. :D Saknar dig gumman!! <3

2011-03-21 // 00:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback