LCHF Korvsoppa

Ingredienser:
1pkt 500g passerade tomater
cayennepeppar
curry
citronpeppar
basilika
örtsalt
grädde 1dl
citronjuice
400g falukorv med lågt kolhydratinehåll. 

Gör så här
tilsätt ingredienserna uppfrån och ner.
korven ska vara upptinad och ska alltså bara värmas i soppan.ska bara sjuda upp så orven blir varm.
äts med oopsiebröd med ost och gurka!
.
Håller på att laga till den nu, hur enkel som helst att göra. Gjorde dubbel satts så nu jäklar hoppas jag att den är god så jag kan göra matlådor av den :P Står ju inga exakta mått på kryddorna så jag höftade, tog ganska mkt curry. Jag pressade även i 2 st vitlöksklyftor, mums!!
.
.
För övrigt så hade vi ju spacklat tapeterna i köket igår o tänkte att idag skulle vi kunna börja med tapetseringen. JO tjena!! Igårkväll vid 23.30 så upptäckte vi att det var bubblor överallt där det var spacklat så det var bara att riva ner alla tapeter, upptäckte att det var (!!!!!) 5 lager!! Hur i helsike tänker man då man sätter upp så många lager på varandra?!!? Ja så vi var uppe till 01.30 o rev tapeter för brinnande livet..
Så har hela denna dag gått till att slita ner alla rester, är ända nere på betongen.. Fy faaan säger jag bara, tack för detta extra arbete!
Så nu ikväll ska det återigen spacklas. Nu borde det inte kunna komma så många fler bakslag! Man kan ju hoppas att vi slipper det iaf..
.
På fredag bär det av till Svall igen, denna gång för att hämta en diskmaskin, längtar som en tok! Snart slipper jag den förbannade handdisken. Jag har helt underbara föräldrar. <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback