LCHF Korvgryta

Gjorde korvgryta till middag, blev suuupper god! Den kommer jag garanterat göra många gånger till!
Är ni nyfikna på att göra den så kommer recept här:
.
Ingredienser:
400 g falukorv
360 g bacon   (jag tog 2 paket bacon o tyckte nästan de blev lite väl mkt, men de är väl en smaksak)
1 stor gul lök
10 st medelstora färska champinjoner
1/2 dl sweet chili sås (hade ingen sweet chilisås hemma så jag tog pressade tomater)
6 dl grädde
salt och peppar 

Gör så här
Skiva och stek falukorv bacon lök och svamp var för sig.
Lägg ingredienserna i en kastrull, häll på grädde och chilisås, koka ner till lämplig konsistens, salta o peppra efter behag. Jag kryddade med lite cayenne peppar för att jag hade ju ingen chilisås.
.
.
Vi var o kikade på tapeter idag på Åhmans Färg, jag har hittat tapet till köket iaf, hur fin som helst!!!
Dock kom vi inte överrens om någon tapet till hallen, men de löser sig nog. Trisst bara att vi hittade en tapet till köket då det är hallen som vi ska sätta fokus på först :P
Vi ska till Sundsvall i helgen med mamma o pappa så då finns de säkert fler alternativ att välja mellan, så ska vi försöka hitta golv också. Spännande, längtar tills vi kan sätta igång!!


Skoj du gått över till lchf också! Men låt bli sweet chilisås i fortsättningen också, består i stort sett enbart av socker. Scans deli är en väldigt bra korv, ligger lågt i kolhydrater. Billig falukorv är tyvärr ofta kolhydratfällor



/Din faster lchf:aren sedan 3 år tillbaka

2011-03-07 // 17:24:53

Tja de flesta av de ca 20 kilo jag gick ner gick jag ner innan jag började med lchf. Men det var Lars som upptäckte det och var nyfiken och jag har hängt på. Har väl inte gett så mycket viktresultat för min del men gör att jag slipper vansinnessötsug helt när jag sköter mig, vilket är väldigt skönt. Plus att det är det enda sätt jag någonsin hittat som gör att min krångelmage uppför sig normalt. Rekommenderar kolhydrater i fokus för recepttips, även om man får ta det lite lugnt med en del forum där, en del som hänger där gillar pekpinnar alldeles för mycket. Jag tror på variationer från person till person, man får prova sig fram till vad som passar en själv som person.

2011-03-07 // 20:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback