LCHF fläskkarré i vitlökssås

Vi har precis ätit middag, idag gjorde jag fläskkarré i vitlökssås. Såsen var ju god iaf, tog en tugga en sprang jag till papperskorgen med den tuggan.. Maten var mkt uppskattad av T men inte av mig, det bara växte i munnen.. Hugga! Så jag skar några falukorvssvkivor ist..
Recept:
.
Ingredienser:
4 fläskkarré bitar
2 dl Grädde
1 dl creme fraich
½ vitlök (kinesisk) (jag tog en vitlöksklyfta)
smör 
Bong oxfond 

Gör så här
Börja med att krydda köttet efter smak, jag tog salt, peppar och cayennepeppar. Stek i rikligt med smör, när köttet är färdigstekt ta ur det ur pannan. Rör ur pannan med grädden, rör sedan ner vitlöksosten och creme fraich smaksätt med fonden. Avsluta med en klick smör innan köttet läggs ner i såsen. 

Jag serverade min pizzasallad till.
.
.
Nej det blir inte det köttet till någon mer gång, isf har jag fläskfilé.
.
Det bästa med detta matsätt är att jag totalt tappat allt sötsug what so ever. Hur jäkla skönt som helst!!
Igår när jag o Sara gick på konsum gick jag förbi godis hyllan och chips hyllan, var inte sugen på NÅGOT. Det är en bragd!! Slippa det ständiga suget efter nått sött. I love it!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback