Skoterutflykt

I morse ringde grannen P och väckte mig och T, vi skulle tydligen ut och åka skoter så de var bara att kliva upp och göra sig redo för avfärd. For iväg en bra bit och föret var väl kanske inte det bästa, blött som tusan och säkert 3 dm nysnö. Härligt med nysnö men allt vatten som trängt upp över isarna gjorde det inte så lätt. Jag och T på en skoter och L & P på en annan, dom hade inga som helst problem med att komma fram med nyskotern men jag och T hade en lite gamlare skoter som inte riktigt glider över snön lika lätt. Väl framme vid kåtan så satte vi oss ner och fikade och grillade korv, hela baksidan av mig var dyngsur av allt vatten som sprätt upp på mig, så jag hängde upp jackan i hopp om att den skulle torka av elden, men de bästa var att jag hade på mig den och stod framför elden. Frös ganska mkt där uppe och sen då vi kom hem var jag rätt genomfrusen. Men det har varit en jätte mysig dag med trevligt sällskap, en sak är säkert, jag ska också ta skoterkort! Det är ju sååå kul att köra! :)
.
.
I morgon ska jag vara på jobbet vid 10 och börja städa ur lokalen med Shad, ganska skönt att slippa hålla på och fixa till sig på morgonen, jag kan lika gärna gå dit i mysbyxor om jag vill. Fönstren är ju igentäckta så vi kan latja på bäst vi vill där inne :P Skulle ha haft någon dra musikspelare att ha ute i butiken medans vi städar...
.
Nej nu ska jag se på medans T håller på att koppla in canal digital boxen, väntar bara på ett utbrott. Hans tålamod är INTE det bästa.. Haha!
Tjing.
.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback