Tomtegröt

Det är inte alla som kliver upp halv 7 en lördags morgon frivilligt, jag råkade somna på eftermiddagen igår o gick o la mig o sov vid halv 12 igår kväll. Så min kropp var nog ganska utvilad nu halv 7. Klev upp o började göra tomtegröt/risgrynsgröt som jag ska ta med hem till mamma o pappa, vi ska äta frukost tillsammans hela familjen. Det var nog massa år sen sist det hände! Ska bli riktigt mysigt faktiskt.
När jag var liten så fick vi alltid tomtegröt på lördagar, mamma klev upp o gjorde gröt till hela familjen o det där har jag saknat så nu tänkte jag banne mig göra ett försök på den där gröten. Det har redan lyckats koka över men det går ju så fort när det är mjölk o de tänkte jag inte riktigt på :P Så nu luktar de lite bränt här, bränd mjölk luktar faaan kan jag säga :P Haha.
Om typ 20 min är gröten klar o då tänkte jag ta o klä på mig o sen åka hem till familjen :)
.
Idag är det även höstmarknade i stan, ska bli jätte mysigt att gå där o strosa.. Dock saknar jag min T till det, det kommer alltid upp nått så vi aldrig kan gå på den marknaden ihop... Tror vi aldrig gått på den tillsammans under våra snart 3½ år.. Vi har varit nån enstaka gång på vårmarknaden men höstmarknaden är så mkt bättre o mysigare på nått vis. Babe, kom hem bara för några timmar nu i helgen så vi kan strosa! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback