Sabaton

Sitter just nu redo för att åka och jobba, pappa ska komma och hämta upp mig efter kl 11 då jag börjar 12. Var meningen att jag skulle låna Kex:et men mamma hade fått jobb idag så då blev lösningen såhär. Går ju bra det med, tycker synd om pappa bara som måste köra en till sväng ner till stan ikväll, stackarn! Men vi ska ju ställa på perssan denna månad så snart kommer dom inte måsta bekymra sig över hur jag ska ta mig ner på jobbet :)

Har blivit helt förälskad i Sabaton - The price of a mile, den påminner om en heldel i mitt liv just nu. T ska iväg på utlandstjänst till Afghanistan igen och den låten får mig att tänka tillbaka på förra gången han var där. Hur situationen ser ut där nere och hur mkt dessa soldater kommer att gå igenom, long way from home. Paying the price in young mens lifes.


Know that many men will suffer
know that many men will die
Half a million lives at stake
At the fields of Paschendale
And as night falls the general calls and the battle carries on
I long what is the purpose of it all
What's the price of a mile

Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march
Long way from home, paying the price in young mens lives
Thousands of feet march to the beat, it's an army in despair
Knee-deep in mud, stuck in the trench with no way out


Det ger mig så himla mkt tankar kring hela situationen jag och T sitter i, han åker iväg och gör något som han verkligen vill göra, jag är här hemma på trygg mark och går och hoppas på att få höra något från honom och är livrädd för att få ett samtal från någon övre chef som berättar att det gått illa. Jag vet att man inte ska tänka så men det går inte att låta bli att tänka på, för det finns faktiskt en chans att det skulle kunna bli så.. En jävulskt jobbig tanke men det skulle kunna uppstå..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback