Jordskalv

Igår kväll så la jag mig ganska tidigt i sängen och läste en bok och sen efter ett tag så la jag bort den och skulle sova. När jag nästan fallit in i den dvalan som man kommer in i så känner jag hur det skakar och det låter från mitt glasskåp och jag tänker att de var ju ett tåg, det brukar nämligen skaka hemma hos mig då. Men jag hörde aldrig nått tåg, jag låg o lyssnade efter det men det kom aldrig nått. Så jag trodde att jag hade inbillat mig alltihop och vände på mig och somnade. Så nu när jag går in på nätet o läser tidningen så har det varit jordskalv, verkar ha varit värst uppe i Skellefteå området. Men även att det kändes här i Helgum, var tvungen att ringa pappa o fråga om han känt nått men de hade han inte. Skakade bara i kanske 5-10 sekunder o sedan var det över.

Såhär i efterhand när jag vet vad det var så känns de lite läskigt men samtidigt spännande att jag fått känt ett jordskalv. Såg även att några känt av det uppe i Junsele, så jag undrar när tidningen kommer skriva om att Sollefteå också känt av det!?

Nej nu ska jag åka på jobbet, slutar vid halv 2 idag, ska bli såå skönt!
Ha en bra dag alla!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback