Weekend i Stockholm

Jag kommer inte ihåg om jag skrivit om att T hade en överraskning till mig som innebar att åka iväg men så var då fallet.

Dag 1



I tisdags morse kl 07.00 åkte vi hemifrån, vi packade in våra grejer i bilen och började färden. I Sundsvall kände jag mig åksjuk och vi stannade till på en mack o köpte lite att dricka o äta, sen mådde jag bra igen. Hade fortfarande inte fått veta något om vart vi skulle eller vad vi skulle göra så det var bara en evig väntan på att få se vart vi skulle någonstans. Vi brummade på och utanför Tönnebro säger T "Christian o Vickan ska också på weekend i Stockholm", så han försäger sig alltså halvvägs dit, han som varit stenhård och inte sagt ett ljud om vart vi skulle.

När vi kom fram till Scandic hotellet vid hamnen på södra hamnen så tog vi vår packning o checkade in, vi slappade någon halvtimme på rummet o var glada att äntligen vara framme. Vi hade världens utsikt från vårt rum, vi bodde på 16:e våningen med utsikt mot vattnet och centrum.



När vi slappat klart o bestämt oss för vad vi skulle göra första dagen i Stockholm så tog vi oss till Tunnelbanan och hoppade på den så vi kom till T centralen. Vi shoppade en massa och kollade på massa konstigt folk, finns mkt konstiga människor där. En som fastnade särskillt i mitt huvud var en alkis tant som bara gick o skrek på folk på Drottninggatan, lite underhållande :P Hehe. T shoppade en himla massa, kläder i oändlighet! Fattar inte hur han kunde få så himla mkt kläder för de pengarna, så borde vi tjejer också ha! Hittade iaf en svart jacka liknande med en stor döskalle på ryggen, leggings, jeansshorts o nått litet till. När vi gjort klart stan kring 18 tiden så hoppade vi på pendeln igen tillbaka till hotellet.



Hoppade in i duschen efter en väldigt varm dag i stan, gjorde oss i ordning för att gå ner på hotellets restaurang och äta middag. T tog nått med "Husets dubbel" det var huvudrätt + efterrätt, kött och äppelpaj, jag tog en hamburgar tallrik, skit äcklig hamburgare för övrigt!




Dag 2

Vi klev upp vid 9 tiden och gjorde oss i ordning och gick sedan ner till hotellfrukosten och mumsade i oss en massa gott, mackor, prinskorvar, juice, vattenmelon mm. Det är något speciellt med hotellfrukost, de är så himla gott!!

Vi satte oss på Pendeln och var inställda på att gå på museeum och råkade hoppa av vid fel hållplats. Vi klev av precis utanför Grönan så då bestämde vi oss för att gå in där ist. Det första vi gjorde var att åka Pop Expressen och gissa vem som blev åksjuk?! Jo jag! Sen fick min stackars T åka massa karuseller som snurrade runt runt själv. Jag satt på en bänk och kollade på medans.. När jag hämtat mig lite så gick vi in i Lustiga huset, därefter åkte vi uppskjutet. Fy tusan vilken kick det är! Efter det så var vi lite hungriga så vi slog oss ner på en bänk och åt en korvbricka med strips.



Vi käkade även lite glass o T vann en 2 kg Toblerone så den fick han släpa runt på hela dagen :P



När vi blivit less på Grönan så gick vi till Aquaria och kikade på en massa fiskar o hajar. Och för att inte tala om de blå grodorna! Hur söta som helst!!!! Massa vattenvarelser helt enkelt :P



Vi avslutade vår tripp med lite mat på Max inne vid Centralen innan vi begav oss till hotellet igen. Lite senare gick vi ner i baren på hotellet och drack lite gott. Sedan var det sängen och tv:n som gällde.




Dag 3

Vi klev upp o åt den fantastiska frukosten igen.
Begav oss sedan ned till receptionen och checkade ut, packade in oss i bilen och körde till Vasa museet. Vilken fantastisk upplevelse, det hela var så häftigt att se. Att faktiskt se skeppet dom seglade på. Och alla andra saker dom använde. Wow säger jag bara!



Sedan begav vi oss till Skansen och kollade på alla underbara djur, iaf nästan var väl underbara. Spindlarna och sånna kryp hade jag gärna sluppit se :P Men det var jätte mysigt :) Lemurerna var ju bara sååååå söta!! Ville ta med mig en sån hem...




När vi kikat på djuren gick vi runt i "gamla stan" inne på Skansen och kikade. Gick in på ett bageri, godisstånd och åkte en liten tur med ett tåg där inne. Det tog 9 min att åka runt och var jätte mysigt  o skönt att få vila fötterna lite :)




När vi var klara på Skansen åkte vi vidare till Naturhistoriska museet och gick runt där. Var väl inte riktigt min grej men de var väl kul att ha varit där iaf. Vi var även och såg en film på Cosmonova, en riktigt kul upplevelse men ack så trött man blev där under filmen, hade varit en lång dag.



Vid 18 tiden så begav vi oss äntligen hemåt igen, vi var hemma kring 00 och var trötta som få.


Har haft helt underbart med min T dessa 3 dagar, kunde inte ha varit bättre! Är så glad att han är min, älskar honom gränslöst! Så tack ännu en gång för dessa dagar älskling, det är en resa jag aldrig kommer att glömma! Du är bäst! <3 Kan inte tacka dig nog..


Om du orkat läsa ända hit ner är jag imponerad av dig, för jag själv har suttit i över 1 timme o lagt in alla bilder och försöka komma ihåg vad vi gjort :P
Det har varit en helt magisk resa, det är något som är sant! Big love till min T <3







jag orkade läsa hela å jag blir aldeles rörd ni passar så bra ihop kram kram, iza!!!

2010-07-06 // 14:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback