Nyårsafton

Igår var det då nyår, dagen var helt fantastisk! Det började med att jag o T klev upp kring 10, packade ihop kläder o allt som skulle med för att göra sig i ordning. Sedan kom pappa o Sara, dom kom in till oss en sväng och babblade på. Efter en stund så begav vi oss mot Helgum, vi hämtade upp Linda och åkte sen till Mellansjö. Jag och Linda satt och pratade en massa i över 1 timme o T blev upphämtad nästan direkt av Tobbe. Strax efter 2 så åkte jag o Linda ner till Linda o Patrik, där blev det vildmarksbad, jag Linda Linda Elin o Erika satt och njöt av den härliga stunden. Men efter ett tag så var jag den första som pallrade mig upp ur badet, gick in o torkade mig och sedan åkte jag o T till mamma o pappa för att duscha o göra oss i ordning. Vid 6 så var det middag, vi alla åt så vi trodde vi skulle avlida där ett tag. Det var räkcoctail till förrätt, fläskfile som var smördegs inbakad med hasselbackspotatis o en lime sås till huvudrätt och så var det en efterrätt som jag inte kommer ihåg vad de heter. Efter huvudrätten trodde jag på allvar att jag skulle avlida, var sååå mätt så jag hoppade över efterrätten. Kring halv 8 åkte jag o T ner till Linda o Patrik igen, där blev det allsång och massa surr. Jag o T var så mätta att vi knappt fick i oss någonting att dricka förren klockan var kring 11. Så hade dom även fixat så det var charader, otroligt roligt! Innan så spelade vi "med andra ord", var jag o Niklas i ett lag o resten var tjejlag. Var skit roligt men så kom killarna o sa att dom hade så tråkigt så vi fick lova att avbryta och gå ner till dom. Vid 12 slaget så stod vi alla ute samlade och sköt raketer, skickade upp ballonger med eld, skålade med champagne och önskade alla ett gott nytt år. Sedan blev det lite grillning, korv med bröd, hamburgare o toast. Satt som en smäck! Efter att vi suttit inne ett tag o värmt oss så blev det som vanligt lite twister, såå roligt! Vid 2 tiden så gick jag o T upp till Henke och sov där, vi var otroligt tacksamma för att få låna hans lägenhet o sova där.



Så nu har jag ju gett mitt nyårslöfte med, inge snask på först ett halvår, sedan förlänger jag det förhoppningsvis till ett år! Jag är taggad och tror att jag kommer att kunna lyckas. Iaf så är detta de jag inte tänker (säger tänker ist för får inte för att det är något jag själv väljer att jag inte tänker äta) äta/dricka under den närmsta tiden:

* Godis
* Chips, ostkrokar osv.
* Fikabröd
* Naturgodis
* Dricka, saft

Ja ni fattar vad jag menar, jag ska undvika allt sådant slisk. Finns ju vissa undantag men dom är inte många kan jag säga, jag har tänkt att nötter är ju okej, men fortfarande inget som jag kan sitta o trycka i mig varje dag bara för att småäta på nått. Nej om jag ska ha nötter så är det max någon gång i månaden har jag tänkt. Så även kan jag dricka loka/ramlösa, för det är utan socker och sötningsmedel. Min tanke är att undvika sockret så mkt som möjligt då de gäller slisk, mat med socker i är en sak men att sitta o proppa i sig en kaka är inte okej! Så är min födelsedag ett undantag, men jag ska göra mitt yttersta för att försöka stå emot allt jag bara kan, men skulle jag trilla dit på en bit tårta så må det vara hänt men inte det vanliga frossandet det kan bli när det är ens födelsedag.


Aja, gott nytt år på er alla! Hoppas att erat 2010 också har något nytt att bjuda på och om ni har nyårslöften så hoppas jag att ni kan klara dom! :)


Det var underbart att fira jul och nyår med dig. Skulle inte vilja ha det på något annat sätt. <3

2010-01-04 // 20:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback