Stugan

Fick rabarber av mormor igår som jag skalade o packade ner i påsar igår o nu tog jag nyss ut en rabarberpaj ur ugnen. Jag och T ska alldeles snart åka hem till min föräldrar och äta middag med min moster o man som kommit upp från Småland. Sen ikväll ska jag o T åka upp till vår stuga i Resele och vara där och mysa. I morgon någon gång så kommer mamma o pappa och sluter upp. Ska bli skönt att bara åka iväg och göra nått bara jag o T. Ska bli skönt att komma iväg från "omvärlden" lite och bara vara. Har varit och inhandlat mat o dricka nu idag så vi överlever o sen ska pajen även med.
Ska bli mysigt att sova där uppe, var ett himla bra tag sedan sist, säkert 6-7 år sedan minst!! Är ju så himla fint där uppe men man tar sig aldrig riktigt någon tid att åka upp dit o bara njuta. Men nu så, nu ska det mysas i fulla muggar :) Vi planerar att åka hem under onsdag någon gång, när vi känner oss klara där uppe. Längtar redan tills vi är där, det är en speciell stämning att vara i stugan. Man gör sånt som man inte annars gör, fiskar, spelar kort, yatzy mm. Enda nackdelen är väl väl att det inte finns någon riktigt toa o dusch men det går ju de med.
.
Nej nu ska jag packa ihop de sista innan vi ska åka till Mellansjö. Slänger upp en bild från stugan, vattnet är typ 6m ifrån stugan.. Lovely!
Tjingeling!


Oj vad underbart det såg ut att vara där uppe :) Hoppas ni får det supermysigt!



Kramar Michelle

2010-08-17 // 10:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback