Flytt

Det är lite roligt det här med att flytta till samma stad som man har sin familj och vänner i. För det första så blir min älskade pappa världens hönsmamma, det är lite roligt att se! Han tänker mer på saker som jag behöver ha än jag gör själv, varje gång jag ringer till honom eller vi ses så har han kommit på något nytt eller andra lösningar på saker och ting. Han är bra söt! Så mamma, hon kollar upp allt de praktiska, köksgrejer, mat, hygienartiklar osv. Hon har alldeles nyss varit gullig och bakat en hel plåt med filmjölkslimpa åt mig så jag kommer att ha bröd att ta fram ur frysen. Så tror jag att hon pratade om att baka ett morotsbröd åt mig också, smidigt att ha en egen bagare. Haha. Även Tobbe (lindas) ska vara med på ett hörn i morgon, han ska agera flyttgubbe med mig och pappa, haha. Han hade bara ett villkor och det var att han hann se Idol och det tror jag absolut att han kommer att hinna göra så den saker är ju en piece of cake!

Har stora svarta sopsäckar proppfulla med kläder och massa saker i hela mitt lilla rum hos mamma o pappa. Ska bli riktigt skönt att få sitt egna place i morgon. Jobbar bara till halv ett i morgon så jag hoppas att jag får nyckeln ganska snart efter det. Då är det bara att brumma hem efter att jag besiktigat pappas släpvagn, hämta soffan o kaaanske en byrå. Sen tillbaka till stan, in med saker i lägenheten, hämta säng, tvbord, micro, brödrost och lite andra smågrejer hos Thobias föräldrar, in med det i lägenheten och sedan är det bara allt fixande! Huuur kul som helst, längtar som en gris att få fixa till det precis som jag vill ha det! :)

Känner mig såå glad! Går inte att beskriva. :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback