Bröllop

Denna helg har varit rätt så fullpackad med grejer.
I fredags så jobbade jag till 18.15 och sedan åkte jag och Sara hem och gjorde lite käk. Sedan blev de tv-tittning och bara slapp, kring 22 tiden så bara dog det, allt blev kolsvart och man såg inte ens sin egen hand framför sig. Hela huset var bäcksvart och inga föräldrar hemma.. Började med att kolla säkrningarna inne i huset o de var hela så då var jag ju tvungen att ringa pappa som fick guida mig i proppskåpet på utsidan. Bytte propp efter propp, dom bara small sönder hela tiden.. Suck! När jag gjort allt inklusive dragit ur frys och micro som stod och blinka o höll på så gav vi tjejer upp kampen, vi inväntade Thobias som var påväg upp från Katrineholm. Kring 23.30 så kom han och konstaterade att en fas saknades så då inkallades E.ON och dom konstaterade att det var en kortslutning i någon kabel.. Vid halv 3 så kom Thobias tillbaka in i huset och kom och la sig och sov.

Lördag morgon var det bara att kliva upp och åka in till stan för att sedan göra sig i ordning inför Annelie och Patriks bröllop. Var ett underbart vackert bröllop, dom var så fina så! Efter kyrkan så åkte vi upp på Nipan och käkade, sedan bar det av hem till brudparet där det blev tårta och lite lekar. Kvällen bestod att många glada människor och mycket sjungande. Paret dansade även sin vals på deras altan, mycket fint! Vid 12 tiden avvek jag och Thobias.

Söndag (idag) så klev vi upp kring 9 för att Thobias skulle komma iväg på sin älskade älgjakt, gjorde oss i ordning för färden och åkte till Helgum för att släppa av mig. Då jäklar började det, perssan startade inte igen och Thobias satt fast i Helgum. Vid 12 kom mamma o pappa hem så då var de bara att kolla på bilen, efter 3-4 timmars mekande och grejande utan framgång så var det bara att inse att bilen var död. Och där kommer jag in i bilden som en väldigt bra flickvän, jag packade ihop min handväska och satte mig i Kexet och skjutsade min älskade T till Almsele, tog 4 timmar tur och retur, 30 mil såhär på kvällskvisten. ;) Haha.. Kring 20.00 var jag hemma igen efter en lååång färd.

Nu ska jag minsann lägga mig i sängen och försöka sova bort den jäkla förkylningen jag har dragit på mig.. Suck! Har väl hunnit vara frisk ca 2-3 veckor sedan jag sist var förkyld, blir så jäkla less på att vara sjuk! Är alltid så typiskt att jag ska bli sjuk då jag har jobb.. Gaah!

God natt på er! <3


Oh ja, vad vore en date utan fika? jag jobbar bara tors, fre. Du då? :)

2009-09-06 // 23:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback