Helgen som varit

I fredags var då min sista dag på Studio Fresch och det kändes lite vemodigt, men vad ska man göra liksom?! Klockan fyra fick jag sluta och innan jag gick så trykte hon en jäääätte fin necesär i mitt ansikte som hon hade fyllt med smink, fatta vad glad jag blev! Malin hade varit där och hälsat på halvtimmen innan jag skulle sluta så jag och hon pratade på och sen när jag skulle gå så stannade hon och sa att hon skulle prata med Helen om jobb, vilket inte var något konstigt alls med de. Så jag gick mot bilen där min syster stod och väntade, vi satte oss och körde upp till Planvägen för att hämta upp Thobias. När alla väl var i bilen så bar det av mot Helgum.
Där var mormor och mamma hemma, strax efter att vi hade kommit hem så kom även farmor och pappa. Vi satte oss vid bordet och började äta smörgåstårta och ack så god den var! Mums! Sen kom det fram en massa andra tårtor och en hel bunt med fikabröd, lovely! Ni kan inte ens tänka er hur mätt man blev av allt fika, man rullade nästan fram. Efter en liten stund så kom Erik även till oss. Sara fick ju även lite presenter, av mig och Thobias så fick hon en necesär som hon tjajat om länge med 2 ögonskuggor i, av farmor och mormor så fick hon pengar och blommor.
Vid sju tiden så kom då Gunilla, Steve, Malin och Mattias. Det hela började med att de gav Sara sina presenter och önskade henne grattis i förskott sen helt plötsligt så räcker de fram ett kuvert och ett paket till mig med, jag tittar på dom med häpna ögon och inser att de tänkt till lite, att jag inte kommer att vara hemma då jag fyller år så jag fick mina presenter nu ist. Sweet! I paketet så låg det ett lila nagellack, hur fint som helst! Sen låg där även ett par trosor som farmor snabbt drog åt sig och konstaterade för heeeela släkten hur fina och sköna framför allt de lär vara. Hon slängde riktigt runt dem ovanför sig vid bordet där alla satt så nu vet ju min släkt hur mina trosor ser ut iaf :P
Så iaf så fick jag ju även ett kuvert, drog sakta fram ett blått kort ur kuvertet och såg att de var ett presentkort på Studio Fresch, tänkte med engång att fy fansen vad bra, då kan jag köpa massa smink! Så när jag öppnade det så står det " Ett hål i nosen", jag som har gått och tjatat om att jag ska ta hål där igen men inte har några pengar för tillfället till de. Så Malins egentliga ärende på Studio Fresch var att prata med Helen och höra om jag sagt något som jag ville ha därifrån. Den jäkla ungen ;) Haha.. När klockan blev strax efter åtta så bestämde jag och Malin att vi skulle klippa mig lite så sagt o gjort, vi kortade ner min frisyr lite och gjorde lite finjusteringar.
Vid 9 så skjutsade jag och Thobias hem farmor och sen åkte vi till Henke och Marita och kikade på Taken, typ vääärldens bästa film! Var hur bra som helst! Efter några timmar hos dom så åkte jag och Thobias in till stan och la oss och sov hemms hos honom.

Lördag kring klockan kvart över 9 så ringde väckaren, jag och älsklingen kliver upp ur sängen och jag gör mig iordning medans han gör sig redo för att bli klippt. Halv elva så åker jag ner på stan och går in på Studio Fresch, vi konstaterar var jag vill ha hålet och BAM så har jag hål i näsan igen. Åker upp till Thobias  en sväng och är bara där en liten stund sen säger vi hejdå och jag åker hem till Helgum för att packa mina grejor.
När jag packat ihop mina väskor så beger sig jag, pappa, mamma, Sara och Erik mot Sundsvall. Jag kör hela vägen, vilket är skojigt! Väl framme så möter Natalie upp oss och jag säger hejdå till familjen. Hemma hos Natalie och Tobias så möt jag av väääärldens monster, han hoppar upp på mig och slickar mig i örat och blir helt galen, FATTAR NI HUR STOR HAN ÄR?!?!?!?!? Hur jäkla läskig som helst, var livrädd varje gång han kom mot mig eller att vi hade varit ute så han kom mot dörren och mötte oss.
Vid sjutiden så kom Tess in till oss så det var tjejkväll, vi började dricka lite och sen började kvällens make up fixning och hårffix. Jag var klar säkert en 20 min innan de andra :P Vilket var rätt skönt, jobbigt när det tar evigheter att fixa till sig. Så jag satte mig ner och busade med monstret, konstaterade att han kanske inte var så farlig ändå. Lekte massa med honom och sen när de andra äntligen var klar så gick vi ner på en pub för att träffa en kille Tess skulle möta.
Väl där inne så vände jag och Natalie lika snabbt och gick hem till Tobias och spelade ölspelet.
Senare kom Tess tillbaka och då gick vi till stadshuset och löste in oss, skit lite folk så vi gick tillbaka till puben vi var på tidigare.
Där fick genast Natalie en kille efter sig, bjöd henne på drinkar och pratade i evigheter. Den killen hade en rock kompis bredvid sig hela kvällen så vi undrade hur de kom sig att han stod med där hela tiden, tillslut sa killen som var på Natalie att han stod där enbart för att han var intresserad av mig. HAHA! Fick veta att han var 18 år och därmed så skrattade jag nästan ihjäl mig, lammkött! Hahah..
Kvällen blev ganska ung, vid 1 - halv 2 så begav vi oss hem och då flög genast mjukisbyxor och kofta på. Vi åt lite och sen satte vi oss vid tv:n. Var tvungna att hålla oss vakna till halv fyra för då skulle Tess skjuts hem gå. Det var inte de lättaste direkt, efter krogen är jag helt död och vill bara sova, men jag lyckades hålla mig vaken iaf.. Sova har aldrig varit skönare än då när man fick lägga sig!

Söndag blev en riktigt slapp dag, enda vi gjorde som var liiiite ansträngande var att gå och handla och sedan laga mat. Resten av dagen så var det bara slapp hela tiden. Skönt som tusan! Såg på RED på kvällen och fy tusan va bra film!

Måndag/idag vet inte alls vad det blir idag, tror det blir lugnt med film och gos med Che, monstret alltså. Så ska vi även laga korv katastrof till middag. Sen ska jag väl packa ihop m ina grejer här för att i morgon sätta mig på bussen ner till Stockholm, hämta upp Sesam, sätta mig på tåget till Katrineholm och komma heeeeem! Ska blir skönt!

Om ni orkar läsa hit ner har ni gjort det bra mina vänner! Nu ska jag se om Natalie tänkte ta och vakna någon gång ;)

Take care! // Katarina.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback