Musksjön

Igår så jobbade jag 9.45-15.15 och direkt efter det så åkte jag upp på Planvägen och packade in katten och mina grejer, sedan bar det till helgum där jag hämtade upp Karro och vidare hem till mig. Packade ihop de jag skulle ha med mig upp till Henkes stuga och sedan bar det av. Väl uppe så trodde jag att jag skulle dö, mygg ÖVERALLT!!! Jag överdriver inte om jag säger att jag har minst 20 myggbett, de är helt sjukt hur mkt det kliar på mib kropp idag. I vilket fall som helst så hade vi trevligt där till en början, vi grillade, drack, var ute med båtar och bara myste. Lite senare in på kvällen så tappade jag och Tobbe suget och bestämde oss för att åka hem då Linda kunde köra min bil hem. Så vi kom hem kring 12 tiden och ack så glad jag var över att komma hem, dock saknade jag min Thobias som var kvar uppe i stugan. (för att ni som inte vet vad de är för skillnad på Tobbe och Thobias så är Tobbe pojkvänn till min kära vän Linda som för övrigt inte var den Linda som körde hem oss, så är Thobias min Thobias.. haha ) I vilket fall som helst så kom jag hem och gick och la mig, sov som en stock då jag vaknade av att jag hörde någon ropa/viska och banka på fönstret. "kattis, kattis, kattis, öppna dörren" Vaknade och var helt yr i huvudet och gick till dörren och öppnade, där stod min Thobias. Han hade alltså gått ända upp i från Musksjön, de är säkert 2 mil minst. Han hade fått världens allergichock så han bestämde sig för att gå hem klockan 5 på morgonen och var hemma klockan 7, jag var helt förvirrad måste jag säga. Men när han väl kommit in i huset så var de bara att försöka få bort den täpta näsan och halsen, gick väl sådär men tillslut så kom han i sängen och klev inte upp förren klockan 14 idag. Stackarn! Har försökt att ta hand om min älskling idag så gott jag kunnat, tyckte så himla synd om honom som var tvungen att traska hela den långa vägen helt själv. Nej ursh och fy, de tror jag inte att han gör om, stannar kvar där uppe om han har skjuts hem vill säga. 

Nej nu ska jag nog ta och krypa ner i sängen och försöka somna. Natti natti!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback