Home sweet home

Är så himla skönt att vara hemma i Helgum, man kan göra precis vad man vill när man vill. Särkillt nu då mamma o pappa är på semester ;) Nej men de är så avkopplande att bara komma hem hit, så lugnt och fridfullt, det är inte alls som "stadslivet". Ibland behöver jag verkligen komma bort från stan och bara vara ute på landet och bara finnas till, avkopplande. Men så är det väl om man är uppvuxen på landet, då blir man nog aldrig en riiiktig stadsbo helt, längst in i hjärtat så är man alltid en lantis om man bott utanför stan i princip hela sitt liv. 

Ikväll har jag bara varit hemma och mest inte gjort någonting alls, har varit hur skönt som helst. Jag och lillasyster har pratat en massa, bakat kladdkaka och kikat på tv. Skönt att ha dessa kvällar när man inte har nått alls planerat och man känner att man kan varva ner. 
På fredag så är jag ledig och då tror jag att jag kommer spendera dagen i Helgum, känns som att det är mest givande för mig just nu. 

Lördag är det 50-60 tals fest uppe i Västby, ska bli riktigt skoj. Dock har jag inte fixat kläderna än, får se hur jag ska lösa det.. Jag och Linda har iaf köpt in lite grejer till festen så liiite är ju förberett. :)

Nej nu ska jag ta och krypa till kojs, gonatt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback