utgång

13 december 2008 kl 14:24

Igår var en riktigt rolig kväll med många händelser. Det började med att jag och Thobias mötte upp Krille & Glenn utanför deras port, Glenn var rätt full redan då och Krille lite lagomt rund under fötterna. Så började vi gå mot residenset i slasket på vägarna, mina stövlar läckte in vatten så mina fötter var genomblöta när vi kom fram. Det blev en heldel spelande av Guitar Hero, riktigt skoj. Sen slog vi på tv:n och började titta på Idol, var bara jag och Thobias som hejjade på Kevin, resten på Alice. Glenn satt och röstade på Alice och då snodde Thobias hans mobil och röstade på Kevin så tog han tillbaka sin telefon och tänkte att han måste ju rösta på Alice igen annars är det ju jämt ut :P Så satt vi där i soffan och drack och hade det trevligt, sen fick många av killarna för sig att dom skulle lyssna på Ronne & Ragge så då försvann dom in i ett rum och lyssnade för fulla muggar medans jag, Robin och Ullrik satt kvar ute i soffan och pratade en massa. Sen blev det äntligen tid för att se vem som vann Idol, det gjorde ju självklart fantastiska Kevin. Jag och Thobias var ju glada där iaf ;P

Så sedan blev det dags för att gå ut, så gick vi och pratade, så kom vi in på Markoolio och det blev lite prat om honom och då sa jag till Robin att man träffar honom typ varje år i Sollefteå på juldagen för att han har familj i Kramfors. Så sa jag att förra året togs det ett kort på mig och Markoolio med min mobil, så skulle jag skicka över kortet men det gick inte hur än vi provade.

Så kom vi in på stan och då skulle vi på Stralight, men som tur var det fler än jag som protesterade på de, så Stefan sa att vi skulle gå på en liten pubb där det var kareoke, vi gick in och det var bara folk över 40 där så då gick vi mot lilla krog, jag, Thobias, Stefan och Robin gick in och så märkte vi att Krille & Glenn stod kvar där ute, dom var för fulla för att komma in. Så vi gick ut därifrån och gick tvärs över gatan till en annan liten krog, alla kom in och vi satte oss äntligen ner allihopa och beställde lite dricka. Så satt vi ner och pratade en heldel, så plötsligt kommer det fram en tjej till mig och säger att alla ska komma bort till "hennes" bord, så vi går och sätter oss där och då är det för att den där tjejen ville att en kille i vårt gäng skulle komma till henne :P 

Vi sitter där en stund sen märker vi hur Glenn står vid vakten vid dörren, vakten tänker slänga ut Glenn & de enda han tjatar om är att så fort han fått sin mössa så går han ut, vakten vägrar det och Thobias går fram för att dra undan Glenn och göra så han lugnar sig lite, då blir vakten helt cp och tar tag i dom båda och ordagrant så slänger han ut dom båda, utan att Thobias gjort nått som helst fel. Jag och Krille märker att dom står utanför så vi går ut, precis när jag går förbi vakten så hör jag han säga "jävla horungar" hur dum i huvet får man bli? När jag kommer ut till Thobias hör jag vakten skrika åt Glenn "Du ska få din mössa, möt mig på baksidan så ska jag bjuda dig på en öl och trycka upp den i arslet på dig" Vi ignorerar honom och styr vårt mot Donken.

På Donken beställer vi mat och vi sätter oss och äter, Krille får något fnatt och kan inte sluta skratta så alla sitter och skrattar åt honom, magen riktigt värkte efter det. Så efter en liten stund ser man Glenn hänga ca 5 cm från sin mat, hans huvud är princip nere i bordet. Så helt plöstligt börjar han blåsa på stripen, precis som att dom är skit varma, vilket dom inte var. Så börjar alla tok garva igen. Sen kommer en i kassan och frågar om vi beställt en Mc Feast, ingen säger något men Glenn vinklar sitt huvud som nästan ligger på bordet och tittar på henne, hon lägger "förpackningen" på hans brick och han tittar ner på den och säger "tack" då hon redan gått vidare :P Låter kanske inte så roligt men det såg hur roligt ut som helst. Han äter upp burgaren och sitter sedan och skrapar upp salladen i botten som har dressing på sig, med sina fingar, helt geggia tillslut. Tvingar honom att ta en servett och sedan går vi.

Vägen hem så latjade Krille & Glenn runt i snön som kom igår, rullade runt och hade sig, för att dom ordagrant ramlade ner i den, kunde knappt stå på benen. Väl utanför deras port säger jag och Thobias hej då och går hem till oss.

 Hade en riktigt rolig kväll, många händelser, som kanske inte låter så roliga men vi hade jätte roligt.

Så nu idag skickar Krille sms till Thobias och frågar om han sett hans plånbok, han har tappat bort den, som tur är så hade han bara sitt legg där, inga andra kort eller nå pengar så det var ju tur de. Han tappade den säkert i rullningarna i snön :P Haha.

Vägde mig i morse också, kändes jävligt bra, hade "bara" gått upp 3 hekto, så skönt att det inte var mera. Så nu är det äta nyttigt och träna tills på torsdag igen då det är julfest hos Krille & Glenn.

Blev ett väldigt långt inlägg. Tror inte någon har orkat läsa hit ner men, var bara tvungen att skriva av mig allt det som hände igår :P




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback