tortellini

10 december 2008 kl 18:52

Efter träningen så sprang vi in på Coop Extra och inhandlade tortellini i en "färdig" kartong, man tilsatte bara vatten och smör till såsen och kokade tortellinin i typ 15 min, sedan var det bara att hugga in. Riktigt gott med denna maträtt faktiskt, samtidgt väldigt lättsam :)

 

Thobias har precis kraschat ner i sängen och ska sova en timme, han är en liten vekling han ;) Hihi. Han är så söt då han sover min lilla pojke <3 Så nu ska jag väl bara sitta och se på tv eller fördriva lite tid här, om det finns något att göra vill säga. Man blir fort uttråkad vid datorn, man kollar sina "sidor" och sedan finns de inte så mycket mer att göra.  Boooring. Nu önskar jag mer än någonsin att man hade någon kompis här nere som man bara kunde ringa och höra om vi skulle hitta på nått.. Hade varit skönt.

Precis pratat med Malin också om jul, allting verkar skita sig.. Måste på nått vis få farmor att vilja åka till stan och fira jul där ist, blir ju logiskt sett mycket enklare för henne. De enda hon behöver göra att att sätta sig i en bil och åka dit, tex med mamma o pappa. Sen åka hem med dom med, då slipper hon ju allt annat runt omkring. Tror inte riktigt hon förstår att det blir lite lättare för henne att få åka någonstans ist för att vara hemma och måsta göra lite saker.. Aja, hoppas verkligen inte att det blir en jul där bara min familj kommer vara hemma hos farmor och att andra delen är i stan.. vore så tråkigt..

 Sitter och kollar massor på plagget jag beställde från Gina igår, jag är helt förälskad. Hoppas verkligen den sitter bra på mig.. Vill så gärna ha den, så jag kommer bli så besviken om det inte går.. Men kläder från Gina i min storlek brukar nästan alltid sitta bra, det är inte så varjerande från plagg till plagg på storlekarna där, har man M, L tex så är det nästan helt säkert att man kan ha de om man provar där, andra företag kan ha så olika från plagg till plagg på samma storlekar, men där brukar det vara bra. Så jag håller tummarna på att den ska komma i morgon :) 

Ikväll klockan 20.00 så är det Bonde söker fru igen, tycker det går lite långsamt, vissa avsnitt så är det ingen som åker hem och när det väl är någon som åker hem så är det bara typ två "par" som får välja bort en person. Varför ska inte alla välja bort någon varje vecka för? Varför är det bara typ 2 åt gången? Äh, skitsamma, jag tycker om programmet ändå, måste se det :)

Nej nu ska jag sätta mig framför tv:n och titta på Gränsbevakarna Australien. Ha en bra kväll allihop, jag vet en Sara Elfgren som har det bra ikväll iaf ;) Hihi. Hoppas det går bra för er gumman.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback