tisdag

17 februari 2009 kl 13:29

I morse klockan 08.10 så pallrade jag mig upp i sängen för att befinna mig på KFG kl 9, var en jävligt dålig start på morgonen för det första. Först gick jag och sminkade mig och sedan svalde jag mina Blaze Xtreme, bestämde mig för att jag lika gärna kunde bre 2 mackor till frukost då jag liks var inne i köket, så la jag dom på bordet vid tv:n och gick in på toan för att spreya fast luggen, vilket tar typ 10 sekunder.. Så går jag till soffan och gissa vad jag ser? Sesam har rivit ner den ena mackan och tagit bort kalkonskrivorna på mackan och sitter och slickar av smöret på mackan, sen har han klöst på den andra mackan i en kalkonskiva så det är revor i den. Som om jag inte var nog irriterad pga tidig morgon och ingen sömn inatt så måste Sesam göra det hela värre. Jag blir skit arg och skriker lite på honom men han bara tittar på mig med de stooora ögonen och ser så oskyldig ut som det bara går. Då blir ja ännu argare och hämtar vattensprutan och jagar han runt om i lägenheter och skjuter vatten på honom, han hatar verkligen att få på sig vatten så.. Arg som ett bi börjar jag bre nya mackor och sätter mig ner i soffan i ren protest och sitter och stirrar på Sesam som försöker gömma sig bakom gardinen i fönstret. Han som i vanliga fall alltid följer mig till dörren då jag ska gå någonstans eller kommer och möter en i dörren då man kommer hem, han rubbade inte sig ur fläcken, utan låg kvar i fönstret och jamade inte ens en gång när jag gick. Var på KFG i ca 20 min, Lenny som bestämt att vi skulle vara där kl 9 kom inte ens dit, så var det en till ur vår lilla grupp som hoppat ur gruppen, så vi satt där 3 st och visste inte ens vad vi hade att göra där så vi gick hem, vääääldigt givande att ens gå dit. Var lite less! Så när jag kom hem låg Sesam i fönstret fortfarande och kom inte o hälsade, jag var fortfarande arg på honom så när jag bestämde mig för att lägga mig o försöka sova lite så blängde jag arg på honom o ställde ner vattensprutan på golvet nedanför sängen så han inte skulle våga komma till sängen. Mhm! Så går det när man inte sköter sig, då får han allt känna av det. Han är nog fortfarande arg på mig för att jag sprutade så mycket vatten på honom, han har fortfarande inte kommit och myst något med mig.

Har även tvättid just nu så jag pendlar mellan tvättstugan och lägenheten, som tur är så är de sista maskinerna fyllda nu, så de blir nog bara 2-3 gånger till ner dit, sen är det klart!

Ronja ska dyka upp vid tre tiden någon gång så det ska bli roligt :) Till middag ska vi (läs jag) göra fajitas, så får hon skära lite gurka och tomater, det är hennes nivå i matlagning ;) Hihi. Sen ska vi åka bort på ö&b och inhandla en damsugare, äntligen! Är en damsugare där för ett kanon pris så tänkte passa på nu när de har det erbjudandet. Den vi har suger inge bra så man får stå och gnugga i evigheter för att den ska ta upp allt från golven. Sen blir det nog lite film och sånt ikväll, ska bli skönt med lite sällskap :) Så det ser jag fram emot.

Nej nu ska jag strax ner i tvättstugan igen. Ha det så bra alla!

Bara 4 dagar kvar nu tills jag åker hem till Sollefteå, längtar massor!!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback