the end is near

19 december 2008 kl 16:28

I morgon är då äntligen dagen D. Den efterlängtade dagen har äntligen kommit. I morgon kväll anländer vi i älskade Sollefteå. Kommer sova i stan i morgon sen på söndag ska jag och Thobias till Helgum, hälsa på mamma o pappa :) Sedan på eftermiddagen ska jag leka med min älskade Linda, finally :D Ser fram emot detta så fruktansvärt mycket, känns som det var evigheter sedan sist.

Igår var vi då på julfest, den var helt okej. Kvällen kunde väl ha slutat annorlunda men ibland blir det inte som man tänkt sig. Men i det stora så var kvällen lyckad :) Vi var först hos Krille & Glenn, sen förflyttade vi oss till Björn som bor i trappuppgången bredvid dom, varför har jag ingen aning om. Han bor betydligt mindre än vad Krille & Glenn gör men ja, vi hamnade i en liten etta ist. Sen blev den Donken, där det åts för fulla muggar av alla förutom lilla Ullrik, han den stackarn hade inga pengar men det enda han ville ha därifrån var en Mc Flurry, så någon snäll själ bjöd honom på det. Han såg ut att njuta av alla sina tuggor av den :)

 Sedan gick jag och Thobias hem, tror att nästa alla andra återvände till festen, dock tror jag några som bor på  residenset gick hem. Men resten fortsatte nog festandet.

Har packat klart allt nu förutom tandborsten typ, den packar jag i morgonbitt, sen är det ju Sesams låda också som ska med som inte går att packa förren i morgon. Men annars så är det komplett. Blir en tidig morgon i  morgon, tåget går 8.37, så först ska vi göra oss själva klara och sen ska kattlådan rengöras. Sen ska Sesam packas in i sin bur och sedan bär det av. Kommer ta ca 1 timme att åka till Stockholm, där Kricko ska möta upp oss och ta Sesam hem till sig, där han ska få spendera sin jul. Med en liten kattflicka som heter snöboll :) Hoppas dom funkar ihop bara, så dom inte ryker ihop, men det tror jag ska gå bra, Sesam har inte visat något agg mot några andra djur förut så jag tror det kommer gå bra :) Kricko & Minna är mina änglar, så skönt att dom kunde ha Sesam över julen, så vi slipper dra med honom ända upp till Sollefteå, kommer vara nog jobbigt för honom att åka till Stockholm.

Sen kommer vi hoppa på ybuss som avgår 10.30 och då är vi framme i Sollefteå 18.30, så det blir nog en rätt lång dag i morgon, men ack va skönt det kommer vara då man kommer fram. :) Skulle inte förvåna mig ett dugg om tåget blir försenat eller nått, skulle vara så typiskt, bara för att man har en till avgång att passa. Nej jag håller tummarna att det ska flyta på bra, så det inte blir massa trubbel.

Ikväll så ska man väl försöka komma i säng i tid, men det blir väl som vanligt när man måste komma i säng i tid. Man somnar inte förren klockan är jätte mycket iaf, så är man döds trött i morgonbitti. Men det är ju bara att bita ihop, det är ju något roligt som ska komma fram i det hela :)

Nästa blogginlägg jag skriver, blir hemma i Sollefteå, känns jävligt bra :D Ha det underbart alla! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback