snö

12 december 2008 kl 13:49

Det faller snö här nere idag, så nu är det lite vitt igen, yey! :D Hoppas de fortsätter snöa så det kommer mycket och får ligga kvar, men det är väl för mycket att hoppas på då man bor här nere.

Ikväll är det fest då, var tydligen inte här på bakgården utan det är på residenset borta på skolgatan. Tar ungefär 5 min att gå kan jag tro. Så de är ju ingen fara. Bästa av allt är att det förmodligen bara kommer vara folk där som jag tycker är helt okej. Så det blir nog bra det :) Ska vara där kring 7 tiden, så då hinner man slappa lite innan nu och fixa sig i god tid. 

I morse gick jag iväg på gymmet och stod bara på bandet hela tiden, väldigt skönt och bra. Men tiden går så jäkla sakta då man är där själv, men det måste ju gå på nått vis det med. I morgon blir de nog inget gymmande,  blir nog en slapp bakisdag. Så på söndag har vi tvättid från 12 till 17 så då blir det gymmet efter det någon gång. Köpte ju även ett halvårs kort igår så nu finns det inga undanflykter för att inte gå och träna, nu är man så illa tvungen, annars är det totalt slöseri med pengar. Bra att ha lite press på sig så man verkligen går dit. 

Köpte Guntrum Riesling på systemet idag, gott vitt vin :) Så har jag kvar lite av min box med Black Tower vin sedan förr förra helgen. Blir nog något sådant glas till maten :) Mumms!  

 

Har redan ångest över att ställa mig på vågen i morgonbitti, vet att då kommer man ha gått upp lite igen.. Idag när jag ställde mig så hade jag nästan gått ner till det lägsta jag var nere på för några veckor sedan innan Danne kom ner hit över helgen och det blev en mycket kaloririk helg. Men men, det är väl bara att ta sig i kragen så fort det går i morgon. Jobbigaste är bara att man är så himla suger på skräpmat dagen efter, det gör ju inte saken bättre direkt. 

Saknar min familj hemma nu, längtar massor tills jag kommer hem, vet att jag kommer få en bamsekram av pappa, han saknar nog mig 1000 gånger mera ;D hihi. Så Sara kommer nog bli glad av att se mig igen, man ser det i ögonen och märker det på hennes humör när man träffas :) Så mamma kommer också bli glad men hon visar det inte lika mycket, men jag vet att hon kommer bli glad, märks att hon saknar mig med :) 

Så har jag ju min "andra" familj, Ternedalarna ;) Lindas underbara familj som är som en andra familj för mig. Helt underbart att vara där, känner mig nästan som en av dom. Lääängtar sååå mycket efter min lilla Linda <3

 Har inte riktigt bestämtmig för vad jag ska ha på mig ikväll ännu, funderar på min rosa tubtoppklänning eller det svarta linnet jag fick från Gina igår.. Är i valet & kvalet, men när jag gjort mig i ordning med smink och håret fixat och provar båda så blir det nog genast mycket lättare. Brukar bli det när man gjort allt annat klart först. Hoppas att det blir en bra kväll ikväll, tror nog det blir de :) 

Ha en underbar helg alla! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback