onsdag

7 januari 2009 kl 14:41

Är nyss hemkommen från Coop Extra, köpte en massa nyttiga saker. Gurka, paprika, körsbärs tomater, sockerärtor, clementiner, äpplen, champinjoner, te. Så köpte jag även 2 måltider från Weight watchers, en lasagne bolognese och en grön thai curry, lasagnen är 6,5 points och kycklingen är 5 points, skit smidigt och goda måltider med inte alls så många points. Kostar bara 23 kr per förpackning och det är ju inte alls farligt om man tänker sig att det är en middag. Blir nog att jag kommer köpa några sånna förpackningar så det finns hemma. Är ju väldigt lätt om man inte orkar eller hinner laga mat, skönt om man är lat :D

Ganska sjukt egentligen, min frukost blev 4,5 points och då innehöll den 2 mackor och några korvskivor. Då en hel middag kan bli 5-6 points så borde man ju kunna komma på något mycket bättre till frukost som är betydligt färre points. Men det är så svårt att komma på saker att äta tycker jag, är så lätt att bara göra 2 mackor och sen är det klart. Såg en äldre dam nu på affären som köpte puffat ris, det borde ju inte vara så mkt points och de borde man ju även kunna äta kanske till frukost? Fil och puffat ris? Har aldrig hört någon som gjort de men de borde väl vara okej om man slänger i lite banan skivor med.. Tåls att kollas upp.

På fredag måste jag gå på KFG så jag kan få en underskrift på mitt papper om att jag varit närvarande hela perioden och sedan skicka iväg det till försäkringskassan. Ammi som ska skriva på är där mellan 9-12 så då gäller det att pallra sig upp i tid. Som det är ju sover vi till minst 12, vänt dygnet totalt.. Får bli ändring på det nu när Thobias börjar skolan, vilket är i morgon.

Nu ska jag läsa lite i boken som jag fick av min underbara Linda i julklapp. Född en blå dag, väldigt speciell och det får en själv att inse att man har ett väldigt skönt och bra liv.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback