katrineholm

15 augusti 2008 kl 15:03

Ja då har vi äntligen flyttat ner, har i stort sett fått i ordning hela lägenheten nu, är bara en massa småplock kvar att göra. Bilresan ner tog ca 8 ½ timme, och det gick ganska bra faktiskt.  Vi åkte hemifrån kring halv sju, och var framme vid 20 över 3. Sesam skrek de två första timmarna men så släppte vi honom lös i bilen, så han nosade runt ett tag sen la han sig nere på golvet, och där låg han resten av resan :) Så vid 12 stannade vi för att äta och då ställde vi in kattlådan i bilen och matskålarna, så när vi kom tillbaka hade han varit på lådan och kissat, åt och drack tror jag inte att han gjorde. Men han var så duktig så, skötte hela resan väldigt bra, över förväntan :)

Hela dagen som återstod gick åt att packa upp massa saker och möblera, vilket jag tycker om väldigt mkt! Dock finns det inga persienner så huset mitt emot ser rakt in i vår lägenhet, men det har vi för tillfället löst med att täcka för fönstren med panelgardiner på sidorna och 2 påslakan i mitten :P Får vara så tills vi har mer pengar att köpa en rullgardin eller persienner.

Så var vi ut på stan en sväng idag och skulle leta rätt på arbetsförmedlingen, så letade vi rätt på turistbyrån och frågade vart de låg. Så gick vi dit och jag fick prata med någon som hade tid, så frågade hon allt möjligt och fy fan vilken surfitta hon var! I vilket fall som helst så hade hon hört att Sko Phantern sökte en säljare och att Mc Donalds också sökte personal, och ni kan ju bara tänka er hur jag lubbade till skoaffären. Pratade med hon som jobbade där och lämnade mitt Cv, och hon skulle höra av sig, det var ju självklart mer folk som sökt tjänsten.. Aja det skulle iaf vara det ultimata för mig just nu, och det vore ett jäkla flyt om jag får jobbet. Så jag håller verkligen tummarna för det! Så innan jag for hemifrån sökte jag på Coop Extra här nere med, dom sökte folk också och ville ge fast anställning. Så nu har jag 2 saker att vänta på iaf :) Och går inget av det så får jag gå runt i mer affärer och dela ut mitt Cv. Och nappar ingen där får jag dra mig till Mc Donalds.. Inget drömjobb direkt, men pengar är ju en sak som är säkert att det behövs!!

Aja, tänkte bara dra lite kort av vad vi hunnit göra och hur allt ha gått. Hoppas alla ni där hemma har det bra. Skriver väl nån annan dag igen om jag lyckas knycka detta  internet igen från någon i detta hus :P

Take care! / K




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback