helg

10 januari 2009 kl 19:39

Har inte blivit uppdaterat så mycket igår och idag men jag har inte orkat helt enkelt. Igår så var jag först iväg på stan och fixade med mina försökringskassa-papper, skickade iväg dem och sedan gick jag hem o åt frukost. Sen på kvällen blev det ju då utgång, var väl sådär roligt. Kom hem jäkligt tidigt bara :P Sen idag när vi vaknade så tog vi det lugnt i ett par timmar sedan bestämde vi oss för att gå bort till Lövåsen för att inhandla något storpack med toapapper, dock hittade vi ingen sådan förpackning så de blev 2 små förpackningar ist. Inhandlade även en "låda/box" att ha Sesams mat i, har letat en sådan länge så nu är jag nöjd. Köpte även lite mat och grejor, lite nödigheter :) Var skönt när vi gick ut dit, solen sken och de var ca 5 plus ute, när vi skulle gå hem igen så hade solen gått ner och det hade börjat blåsa så det var inte alls så skönt längre.

Poinsen har väl gått bra, förutom igår då när vi var ute och drack. Då flyger ju pointsen iväg högt och fort. Sen så nu idag har jag ätit lite ostbågar, inte heller så bra men dagen efter, då jäklar om någon gång är man sugen på nått sådant. Men i morgon blir det nya tag igen, då ska pointsen skötas från punkt till pricka.

Idag har det iaf blivit såhär:

Frukost/Lunch: Hårdbrödmacka, 3 ostskivor. 3p

Middag: Quinoasallad som jag gjort själv, 5 köttbullar, 1 banan, coca cola zero.  13p

+ ostbågar, dom vågar jag inte ens räkna med just nu. Dom glömmer jag bort tills i morgon ;P

Totalt: 16p idag. + ostbågar :P

 Som sagt så har jag gjort Quinoasallad idag också då vi kom hem från Lövåsen, jäkligt lätt och gott. Det äter man som en ersättning för pasta/ris/potatis. Funkar mycket bra, om man nu gillar lök. Jag gjorde en stor satts, för 4 personer så nu kan jag äta den i flera dagar till något. Är en massa goa saker i den, fetaost, quinoa, körsbärs tomater,  mandariner på konservburk, avokado & rödlök. Är en hel lök i detta recept så jag hackade i det men det smakar så jäkla mycket lök så nästa gång jag gör det får de bli en halv. En portion är 9p, rätt mycket men det är ju inget i som är massa points, är väl fetaosten då som ger många points, men det är ju inte svårt att förminska, går ju att tillsätta mindre så blir denna "satts" betydligt mindre i points.

 

Ikväll så ska jag och Thobias se på barnkammaren, en rysare som vi fick syn på affären igår. Verkar sådär kusligt spännande och bra. Nej nu ska jag kika på lite tv och sedan hoppa in i duschen. Ha en fantastisk helg alla <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback