...

Har ju inte orkat uppdatera så mycket här sedan jag kom hem, har mest bara kladdat ner lite för att få ihop några inlägg men nu så tror jag att jag ska försöka skriva ner lite mera om vad som hänt under veckan jag varit hemma.

I Lördags då jag kom hem var det ju middag och sånt hemma hos mamma o pappa. Dock var jag helt slut efter en hel dags resande så jag somnade innan halv 11 tror jag, vilket jag inte har gjort på flera år tror jag.

Söndag så kom min storasyster och hälsade på hemma i Helgum, pappa skulle kolla lite på hennes bil som verkade krångla men han hittade inget större fel på den så det var bara att brumma vidare efter lite olje påfyllning och grejs. Sen åt vi alla middag hos mamma o pappa sen åkte jag och Thobias med Ann-Louise ner till stan, till Planvägen rättare sagt, där blev det slapp och mys med Danne och filmtittning.

Måndag började min efterlängtade praktikperiod på Studio Fresch, tog inte längre än 5 min så hade jag en kund framför mig som frågade efter en foundation, haha.. Ja det var ju lätt att ställa sig där bland de (5?) olika ställen med smink och ska försöka hitta en bra som kunden skulle bli nöjd med. Men det gick riktigt bra, tog från egna erfarenheter av smink och lite av vad jag hört om vissa märken så vi hittade en bra foundation till henne. Sedan flöt dagen på bra, Judith kom vid 2 tiden så då var vi 3 st som jobbade, Helen hade ju lite behandlingar som vanligt så henne såg man inte mycket av. Sen klockan 6 så slutade jag och traskade hem till Planvägen, Thobias min lilla gullplutt kom och mötte mig på vägen. När vi kom hem var det mat och sen blev det rätt tidig kväll. Så började även mitt halsont att infinna sig så jag drack lite té för att förebygga ev. förkylning som var på g.

Tisdag vaknade av att jag knappt kunde svälja, ont i halsen som en tok! Ringde pappa och bad han köpa några halstabletter åt mig och så kom han och hämtade mig så jag slapp gå ner, underbara pappa! Sen på jobbet så var halsen krånglandes mest hela tiden.  Var på Studio Fresch klockan 10 och där var det massa varor som kom in så jag plockade upp allt och bockade av allt på ordern så man såg så att allt hade kommit och att det inte hade blivit några fel. Sen var det bara att prismärka och ställa allt på sin plats. Judith var ledig hela dagen så jag och Helen var de enda som jobbade och Helen hade behandlingar mest hela dagen så jag fick sköta butiken i stort sett helt själv och det gick hur bra som helst! Helen skulle även testa på en ny form av manikyr på en kund som skulle få det, och det verkade gå jätte bra! Var riktigt roligt att stå lite på sidan om och titta på medans hon gjorde det också, ser mycket skojigt ut! Hade man inte varit så skakis så hade jag nog hoppat på någon sådan utbildning. På lunchen så lubbade jag till apoteket och inhandlade nässprey och Kan Jang. Vid 6 slutade jag och då var det bara att traska hem igen. Även denna dag kom min T och mötte mig :) Han hade nästan sprungit ner hela vägen, för vid korsningen bredvid Konsum så kom han och greppade tag mig om armen och sa att vi skulle ha myskväll med lite gott så vi svängde på klacken och strosade in på Konsum och inhandlade lite att mumsa på. Sen var det raka spåret hem och äta lite middag och sen se på lite LOST. Me like!

Onsdag så hade nästan allt mitt halsont försvunnit men ist så hade jag blivit snorig, så jag tog min nässprey och Kan Jang och gjorde mig sedan i ordning. Sen kom pappsen och hämtade upp mig åter igen :) Så var det en rätt lugn dag, dock en snorig dag :P Var lite si och sådär med kunder men dagen flöt på, kom in en heldel nya parfymer och sånt som skulle packas upp och skyltas i fönstret med. Så det var lite grejande med det. Kom in en as go parfym för tjejer, Ed hardy, luktar huuuur gott som helst! Och för att inte tala om hur snygg flaskan är, rosa med döskallar, rosor, hjärtan osv. Hur snygg som helst :D Så den kan jag verkligen rekomendera om någon vill ge bort nått snyggt och som luktar underbart till en tjej! Klockan 4:a fick jag sluta denna dag så då åkte jag och Thobias hem med pappa till Helgum. Där bjöds det på ris och kyckling gryta typ, var riktigt gott! Sen blev det en massa prat som vanligt :) Sen så hoppade vi i säng och sussade.

Idag torsdag så vaknade jag vid sex tiden av att Thobias väckarklocka på mobilen ringde, så han hoppade upp och gick ut till pappa i köket. Jag kände redan då hur sjuk jag blivit under natten, helt tung och tjock i hela huvudet som helst. Så jag sa till Thobias när han kom in för att säga hej då att jag blir hemma idag. Så ringde jag till Helen vid kvart i nio i morse och sa att jag blir hemma idag så hon tyckte bara att jag skulle ligga kvar i sängen och dra täcket över huvudet :P Haha. Men så vid 10 tiden så bar det av in till stan med mamma, tänkte att jag kan lika gärna åka in med henne och sova i stan nu inatt så jag vaknar på rätt ställe om jag ska jobba i morgon och sedan åka till Sundsvall. Hjälpte även mamma att handla lite på Skattkistan först och sen på Konsum, så åkte vi även och käkade lunch uppe på Nipan för att få i oss lite mat, var pannkakor och ärtsoppa där. Pannkakorna var skit goda, smakade vanilj. Mums! Sen så skjutsade mamma hem mig hit till Planvägen och här har jag spenderat resten av dagen. I sängen inne på Thobias rum, skönt att bara ligga och ta det lugnt då man inte mår så bra! Har sett ett avsnitt av Samantha, min älsklingsserie! Den är så himla rolig.


Så har jag även tipsat mamma om att jag önskar mig en fransk manikyr på Studio Fresch i födelsedagspresent, det blir ju så fruktansvärt fint så man kan dö! Händerna blir helt annorlunda och så vackra, sånna händer vill jag ha :)

Nej nu kom min älskling tillbaka från tvrummet där det har varit hockey tittande så nu ska vi mysa :)

xoxo



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback