Jul

Ja nu har julen passerat, har varit en heldel flängande de senaste dagarna. Julafton skrev jag ju om i det förra inlägget, om hur mkt flängande den dagen innehöll. Juldagen så började jag o T dagen med att åka upp på Planvägen och äta julfrukost med hans föräldrar. Efter att vi ätit massor och surrat ett bra tag så åkte vi hem på Djupön igen, då började vi planera dagen. T åkte till Larssa vid halv 3 tiden och jag städade lägenheten för fulla muggar för att våga ta hit folk på kvällen. Sedan anlände Linda kring halv 4-4 tiden. Då blev det en del surr och så började vi göra oss i ordning och lagade mat. Tog väl ett par timmar så var vi redo för fest, kring halv 8 så kom Linda och Karro och joinade oss. Blev massa skratt och flera ölspel, bla pyramiden och nått annat då man hade 4 kort liggandes framför sig och skulle ge bort dom så man inte hade några kvar. Var riktigt trevligt med en liten tjej-förfest, även fast vi bara var 4 st så njöt jag för fulla muggar!
Kring 10 så begav vi oss till Hullsta där vi fick gå in med engång, när vi gått till garderoben och hängt in ytterkläderna så droppade det in massa folk, så vi kom verkligen i rätt tid. Hade varit världens kö utanför strax efter. Dansade i stort sett hela kvällen och träffade massa folk, var en riktigt bra kväll!




Igår så var det annandagen och då var man lagomt seg efter gårdagens festande, men de var bara att kliva upp och göra sig liiite redo. klockan 2 så kom Ann-Louise Peter Kevin o hämtade upp mig o T för att åka till mamma o pappa i Helgum på middag. Där bjöds det på julmat och även någon kött o potatis till de andra, jag fick kyckling. Var jätte gott och man kunde knappt röra sig på hela dagen/kvällen. Man har varit i konstant matkoma sedan klockan 10 på julaftonsmorgon. Hugga, nu är jag såå less på julmat.

Just nu så sitter bara jag o T hemma på Djupön, T spelar Pes på tvspelet och jag sitter här. Vi ska på middag på Planvägen vid 5 idag, så himla skönt att slippa laga mat!! Länge sedan jag lagade en riktigt middag här hemma, skönt som tusan.

I morgon så jobbar jag full dag, 9.15-18.15 sedan så kanske jag o Malin skulle hitta på något.

Det är så skönt nu till nyår, i morgon är den enda dagen jag jobbar heldag, tisdag o onsdag så jobbar jag bara 12-16 båda dagarna. Skönt med lite ledigt på dagarna iaf! :)
Nyår ska fresten spenderas i Helgum hos Patrik o Linda, kommer bli hur kul som helst!! Hela dagen kommer vara fylld av aktiviteter. Ska badas vildmarksbad på dagen och spelas spel, sedan ska jag o T hem till mamma o pappa på nyårsmiddag o sedan ner till Patrik o Linda igen för festen. Längtar som en tok tills dess, denna nyår tror jag kommer bli hur bra som helst!!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback