Inspiration

Idag så satt jag och slötittade på Oprah och så var det med en tjej som heter Jenny, hon hade en blogg på Oprahs hemsida som handlade om att hon skulle avstå från socker fram till sommaren. När jag läste det så triggade det mig själv nått oerhört, kan hon så kan jag! Så jag ska banne mig sätta ett mål för mig själv direkt efter nyår. Så då ska jag verkligen ge allt av mig själv för att avstå från allt vad de innebär, godis, chips, fikabröd, dricka, naturgodis ja allt sånt. Funderar på att ha ett sånt "förbud" i ett år men det kanske är ett väldigt väldigt väldigt högt mål att sträva mot med engång. Kanske får börja med att sätta det på ett halvår först, att den sista Juni så har jag uppnått mitt första delmål. Har iaf tänkt att om jag klarar mitt mål så ska jag ge mig själv något, något så jag känner mig triggad till att äntligen få den saken. Frågan är bara vad? Hade man haft mycket pengar kunde man ju sattsa på något stort, typ en utlandsresa eller vad som helst. Men just nu så finns inte dom pengarna på min världskarta.. Tråkigt nog! Så ist så får jag försöka spara ihop något/några tusen som jag får köpa kläder och assesoarer för. Det låter som ett bra pris i mina ögon! Så det får nog bli det.. Framför allt så hoppas jag på att det egentliga stora priset för mig blir att jag får en mindre kroppsyta. Det är ett bra pris nog men jag behöver nog ett mer "pris" eller hur jag ska förklara det för att jag ska genomföra det hela och ha motivation genom hela vägen.
Mitt nyårsläfte för det kommande 2010 blir alltså att avstå från allt slisk. Eller iaf göra mitt YTTERSTA för att genomföra det, första delmålet får bli 6 månader! Detta ska jag banne mig genomföra, jag SKA lyckas med detta.

Give me strength! <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback