1 advent

Ja i söndags så var det ju första advent, jag jobbade 12.45-18.15, en jäkligt lugn dag. Mycket folk på stan men inte många som handlade.. Tråkigt när det inte handlas något men kul att se att en massa folk röra sig runt på stan. Efter att jag slutat så var jag, Thobias, Katta, Guniris och Lennart ute och åt, vi gick på Kina. Fy tusan va gott det var! Men ack så mätt man var efteråt, man ville ju bara lägga sig ner o sova. Jag och T gick hem och var hemma någon timme och sedan åkte vi upp på Planvägen där det var glögg och pepparkakor med grönmögelost. Även det är ju såå gott! Riktigt juligt :) Tog också fram adventsljusstakarna och satte upp dom i fönstren då jag kom hem, gardinerna kom inte upp förren på måndagen.

Igår och idag har jag varit ledig, igår så julhandlade jag o T lite, har bara 1 present kvar att köpa så det är riktigt skönt! :) Idag så var jag o T och gick runt Hågestaön, en runda på nästan 1 timme. Blåste dock väldigt mycket där så jag blev helt stel i hela ansiktet. Märks att vintern är riktigt nära nu, har blivit kallt ute och snö ligger på marken.
Har även dammsugit lägenheten, tvättat, diskat och städat toaletten grundligt idag.
Har nyss ätit tortellini med ostsås som jag hälde i stekt bacon och stekta majskorn, alltså majs på burk som jag stekte. Var riktigt gott med majs i måste jag säga!

I morgon så jobbar jag 9.15-18.15, även på torsdag jobbar jag hel dag. Sedan är jag ledig i en vecka innan nästa jobbpass kommer. Då är det hela lucia helgen som jag ska jobba. Då min älskade Linda kommer hem.. Får hoppas på att hon har någon glugg ledig då jag också har det.

Nej nu ska jag fortsätta se på Hell's Kitchen. Tjing!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback